Usuwanie azbestu w Toruniu

Urząd Miasta Torunia wspomaga mieszkańców w kosztach usunięcia eternitowych pokryć dachowych z ich nieruchomości. Od 2004 roku usunięto z miasta prawie 765 ton tych niebezpiecznych odpadów. Realizacja tego zadania od września 2014 roku odbywa się na podstawie „Programu usuwania azbestu z terenu Miasta Torunia”. Od 2015 roku działania te są współfinansowane przez Gminę Miasta Toruń oraz Wojewódzki i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Miasto wciąż przyjmuje zgłoszenia do udziału w programie

Właściciele nieruchomości z terenu Torunia mogą składać wnioski o dofinansowanie działań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest. Należy je złożyć w Wydziale Środowiska i Ekologii UMT, ul. Wały gen. Sikorskiego 12 pokój nr 2. Wnioski są też dostępne na stronie internetowej Wydziału w BIP - TUTAJ.

Ponadto miasto przypomina, że na właścicielu, zarządcy bądź użytkowniku nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, spoczywa obowiązek sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania w formie inwentaryzacji z natury. Informację tę należy składać w Wydziale Środowiska i Ekologii UMT w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. Podmioty prawne składają tę informację Marszałkowi Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Strona www programu: https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualnosci/torun-trwa-program-usuwania-azbestu-na-terenie-miasta-8317.html

Operator programu: Miasto Toruń

Typ beneficjenta: Biznes Gospodarstwa domowe Instytucje Organizacje Rolnicy i hodowcy Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe

Typ inwestycji: Budynki, infrastruktura, sprzęt Gospodarka odpadami i gleby

Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Tagi: azbest

Zobacz zasady ochrony danych osobowych
Zamknij powiadomienie
Przejdź do zawartości/a>